Electro Harmonix Nano Bassballs är en dist med dubbla dynamiska filtersvep huvudsakligen för bas, men funkar bra till gitarr också.
EBS BassIQ Blue Label är ett envelope filter
EBS BassIQ producerar ljud som sträcker sig från klassiska auto-wah-effekter till "Funkadelic"- och synthbasljud. Det är för alla som letar efter ett roligt, fett-ljudande och responsivt envelope filter som reagerar på hur du spelar på ett musikaliskt sätt.
EBS BassIQ Blue Label är ett envelope filter
MicroBass 3 är en 2-kanals preamp, byggd med högkvalitativa komponenter av svenska EBS. Tekniken härstammar bl a från HD360 och Fafner II-förstärkarna. Förförstärkaren arbetar med samma signal som en professionell studiomixer. Signalvägen är 100% analog och det finns två kanaler; clean och drive.
EBS MultiComp Blue Label är en kompressorpedal för elbas. Pedalen är 100% analog och lämpar sig både för scen- och studiobruk, och kan användas i något av tre olika lägen (Tubesim, Multi-Band och Normal).
EBS Octabass Blue Label oktavpedal
EBS OctaBass var den första effektenheten som någonsin tillverkats av EBS. Den är känd för snabb och exakt tracking och ett fett, naturligt ljud. När du spelar ditt instrument "trackar" det noten du spelar och producerar ett ljud en oktav under för att blandas med den not du spelar. 'Blue Label'-modellen har ett par nya funktioner som förbättrar tracking-området och förbättrar kontrollen av ljudet.
2-kanals preamp för akustisk bas utvecklad i samarbete med bassisten Stanley Clarke.
Mark Vintage Pre är en rörpreamp (12AX7/ECC83) med 4-kanals eq, 2 olika typer av distortion med blend-funktion och boost. Vintage Pre har även en Real DI Box med XLR utgång, samt en digitalutgång via SPDIF.
PRO BASS MIXER har utvecklats för att tillgodose musikernas behov. Med sina 3 kanaler är PRO BASS MIXER ett utmärkt val för alla musiker (inte bara basister) som
använder mer än ett instrument och behöver separata kontroller för varje instrument. Varje kompakt sektion per kanal har Gain- och volymkontroller, Hifizer- och Old School-filter samt en Output Selector-switch som låter dig välja mellan Out 1 och Out 2. Kanal 3 har dessutom omkopplingsbar 48V Phantom Power för kondensatormikrofoner. Och om du behöver praktiskt taget obegränsat med kanaler kan du ansluta Out 1 och Out 2 från en PRO BASS MIXER till en annan, vilket ger dig ultimat flexibilitet.
GT-1B ger basister en massiv mängd av professionella möjligheter att forma sitt ljud i en kompakt och robust enhet. Baserad på BOSS bästa ljudprocessor ger den dig full tillgång till en stor mängd av basoptimerade förstärkare och effekter för scen och studio. Det strömlinjeformade handhavandet låter dig snabbt ställa in ljud, och med control switch och expressionpedal kan du justera fler effekter i realtid. Om du kopplar upp dig till BOSS Tone Central, kan du ladda ner nya ljud, mjukvara för redigering och mer. Då den är kompakt, tålig och kan drivas av batterier, är GT-1B den ultimata mobila lösningen för alla basister.
Fender Bassman Compressor är en professionell kompressor utan krångel som är skräddarsydd för basinstrument och fokuserar på användarvänlighet och bra ton. Under den enkla kontrolluppsättningen använder den här kompakta pedalen jämn RMS-kompression - samma kompressionskrets som används i de mest framstående studiokompressorerna. Omkopplarna för ratio och release erbjuder vardera två noggrant inringade förinställningar för att locka ut det mesta ur din bas med minimal stress, medan resten av dina kompressionsinställningar hanteras med de enkla nivå- och kompressionskontrollerna. Använd blend-kontrollen för att injicera fyllighet och dynamik från din rena signal tillbaka in i mixen för den perfekta balansen mellan kompression och känsla.
Gå in i en värld av subsoniska ljudlandskap med ett delay som är konstruerat för bas. Fender Bassman Delay ger delay till basen med två professionella DSP-algoritmer som är särskilt utformade för att upprepa bassignaler. Välj mellan mjuka analoga upprepningar eller skarpa digitala delaytoner med en knapptryckning på typomkopplaren, medan tids- och feedbackkontrollerna bestämmer fördröjningstiden och antalet upprepningar. Forma den lågfrekventa närvaron i dina delay-repeats med low-omkopplaren, så att du kan bestämma om dina delays ska tona ut lätt ovanpå signalen och hålla basen klar, eller duplicera hela signalen för beat-repeat-liknande vågor av bas. Fördjupa dig i atmosfärens djup och hitta nya spännande percussiva grooves med Bassman Delay.
Trolla fram olika nyanser av förstärkning, från lätt rörliknande uppbrytning till högförstärkning, samtidigt som du behåller ditt låga register intakt. Fender Bassman Driver använder ett komplement av JFET-kretsar och dynamiska clippingsteg och emulerar beteendet hos en basrörsförstärkare som drivs till breakup. Sätt röstomkopplaren i upp-läget för att lägga till ytterligare ett lager av klippning för en tung, modern distorsion. Skulptera din ton ytterligare med hjälp av mids-omkopplaren, som erbjuder två uppringda nivåer av growl, och en intern tonkontroll för att ställa in högfrekvensinnehållet efter eget tycke och smak. Blend-kontrollen håller din low end solid genom att blanda kropp och dynamik från din rena ton tillbaka in i mixen.
Tjock och ullig basfuzz för alla tider: Fender Bassman Fuzz-pedalen har samlat årtionden av basfuzztoner i ett litet format och erbjuder två röster av högtalarpumpande grit och alla rätt kontroller för att hålla din bas solid. Förutom att erbjuda pälsdränkt, riff-klar gain, kan denna buffertvänliga fuzz tämjas för att balansera med dina rena låga toner med hjälp av fokusomkopplaren i tre lägen och blend-ratten. Välj var fuzzen ska sitta i mixen bland tre fokusfrekvenser: hela frekvensbandet, bara mellan- och högfrekvenserna eller bara högfrekvenserna - varje inställning lämnar gott om utrymme för att blanda in rätt mängd av din rena signal under fuzzen.
Att använda rätt reverb på din bas ger djup och naturlig rymd till din ton, något som tidigare var förbehållet studiotekniker. Fender Bassman Reverb tar dessa studiotrick till ditt pedalbord i ett kompakt format med två professionella DSP-algoritmer för reverb som är skräddarsydda för basinstrument. Denna reverbpedal är specialiserad på att leverera atmosfär samtidigt som transienter i låga frekvenser hålls tydliga, tack vare Low Cut-kontrollen som tar bort låga frekvenser från reverbspåren för att förhindra muddiness. Lägg till ytterligare klarhet i din groove med hjälp av pre-delay-omkopplaren för att införa en liten fördröjning mellan varje not och dess reverbspår. Oavsett om du letar efter en subtil rumskänsla eller pad-liknande svällningar av bas, är Bassman Reverb här för att leverera.
Multieffekt för elbas med kompressor, 3-band EQ och overdrive med högtalsimulering. Direktutgången gör det enkelt att integrera multieffekten på scen eller i studion.
Filter Twin är en analog Filterpedal för bassister med 2 separata envelop-filter som jobbar mot varandra. Ett av dem jobbar på högre frekvenser och ett på de lägre. Filter Twin har separata velocity kontrollers för varje filter.
Darkglass presenterar ANAGRAM, flaggskeppet bland baseffektpedalerna från Darkglass Electronics. Designad för att revolutionera hur basister närmar sig sitt hantverk, ANAGRAM är resultatet av 15 års innovation med toppmodern teknik, och erbjuder ett universum av tonala möjligheter i en enda plattform, designad med basen i åtanke.
HX Stomp XL är en multieffekt för både gitarrister och bassister, med över 300 effekter, förstärkare och kabinett hämtade från Line 6 flaggskepp Helix.
Ta med den vart som helst
POD® Express Bass är en ultraportabel basförstärkare och effektprocessor som gör att basister kan ta med sig sina toner vart de än väljer. Enkla kontroller gör den lätt att använda, medan modeller från HX®-familjen av processorer garanterar exceptionell ljudkvalitet och autentisk känsla. POD Express Bass ger basister sju förstärkare, sju cabbar och 17 distorsions-, kompressions-, synth-, modulerings- och delay-effekter - inklusive en looper - och den kan drivas med tre AA-batterier (ingår) eller ett 9-volts nätaggregat (tillval).
Pod Go är en ny multieffekt från Line 6 som ger dig de bästa effekterna och förstärkarmodellerna i ett kompakt pedalformat och med ett lättanvänt användargränssnitt.
Pod Go Wireless är en ny multieffekt från Line 6 som ger dig de bästa effekterna och förstärkarmodellerna i ett kompakt pedalformat och med ett lättanvänt användargränssnitt. Dessutom kan du använda den trådlöst tack vare den medföljande trådlösa sändaren G10TII som du kopplar in i ditt instrument
Agro är en analog Distpedal för bassister som bygger på "saturation" kanalen hos Aguilars topp AG 500. Agro använder en design med 4 knappar för level, saturation, presence och contour. Agro levererar allt från lätt överstyrning till maximal och brutal dist.
Fuzzistor är en analog Fuzzpedal för bassister med ett sound som är baserat på klassiska silikon tranistorer. Du får full kontroll på soundet via rattar för Blend, Level, Tone och Fuzz.
Grape Phaser är en analog Phaserpedal för bassister som är mycket lättanvänd. Två rattar som ger dig det rätta ljudet. RATE-ratten kontrollerar modulationen medans COLOR-ratten ställer mängden av signalen som skickas tillbaka till kretsen som hanterar fasförändringen. Enkelt och effektivt.
Filter by:
Clear All