Öppettider:
 
Måndag-fredag 11-18
Lördagar 10-14
Söndagar Stängt
 
 
 
 
Close
(0) artiklar
Din varukorg är tom.
Produkter
    Filters
    Inställningar
    Sök

    Köpvillkor / Returer

    Priser

    Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt uppenbara feltryck.

    Ångerrätt 

    Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

    Du har inte ångerrätt på:

    Programvaror & produkter där programvara ingår.
    Som t ex mjukvaruprogram, mjukvarusyntar & mjukvarueffekter med mera och hårdvara där programvara medföljer (T ex Ljudkort med inkluderad programvara).
    Anledningen är att licensnummer är enkelt att kopiera och spara för otillåten användning i efterhand.

    Förbrukningsvaror:
    som t ex trumstockar, plektrum, strängar, trumskinn, förstärkarrör, rörblad eller liknande.

    Hygienvaror:
    som t ex puffskydd, kazoo, blockflöjt, munspel, munstycken, inear-hörlurar eller liknande Musikcentralen godkänner ej heller returer på produkter där dessa varor ingår. 

    För att utnyttja din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

    Du står för returfrakten, dock kan vi förenkla handhavandet genom att skicka en returfraktsedel som du klistrar dit på kartongen.  Returfrakten dras av på köpbeloppet vid återbetalningen.

    Returinformation

    Vill du ångra ett köp laddar du hem och fyller i Konsumentverkets blankett för returer (länk hittar du nedanför det här stycket), fyller i och skickar den till oss via epost order@musikcentralen.se. Du får sedan instruktioner via epost om hur du skall gå tillväga med din retur. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.

    Vid retur ska varan förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Tänk på att inte fästa några adresslappar direkt på originalförpackningen utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Observera att du som kund betalar returfrakten till oss, och kostnad för retur är beroende på vad det är för produkt som ska returneras. Vi återbetalar dig så fort som möjligt efter att vi tagit emot returen och kontrollerat dess status. Är köpet betalat med Swish, måste vi få ditt bankkontonummer för överföring, då vi som företag inte kan Swisha i retur.

    Returblankett: https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf

    För fullständig information se Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

    Outlöst försändelse

    Hämtar du inte ut din försändelse debiteras våra transport- och administrationskostnader med ett fast belopp på 500 kronor.

    Garantier

    Musikcentralen lämnar 1 års produktgaranti, med undantag för begagnade produkter där garantitiden är 3-6 månader. Förbruknings- och förslitningsvaror som tex trumstockar, trumskinn, strängar med mera omfattas inte av garantin. Vissa specifika produkter omfattas av en längre garantitid, exempelvis vissa digitalpianon, gitarrer och högtalare. Är du osäker på hur lång garantitiden är på en viss produkt kan du givetvis kontakta oss. Alla våra produkter omfattas av konsumentköplagen. Aktuella villkor finns på konsumentverkets hemsida.

    Ta hand om din gitarr, fiol och övriga träinstrument

    Det är inte ovanligt att luftfuktigheten inomhus kryper ner till 20% vilket är alldeles för lågt. För att undvika att instrumentet spricker måste man tillföra gitarren fukt. Luftfuktigheten bör inte understiga 40% och inte överstiga 60%. Ditt instrument mår som bäst vid 50% luftfuktighet. Det är köparens/användarens ansvar att se till att instrument får rätt luftfuktighet. Ett instrument tillverkat av trä spricker inte om det får rätt luftfuktighet.

    Sprickor, förändringar på instrument tillverkade av trä, som beror på för låg/hög luftfuktighet täcks inte av garanti.

     

    Betalningsalternativ

    Beställning för skola, kommun, statlig institution eller pastorat med faktura?

    Klicka här för instruktioner.

    Betalningssätt i butik:

    Swish, Kortbetalning, kontanter.

    Vi erbjuder också Santander Räntefri delbetalning i butik, men går även att ansöka manuellt

    inför ditt köp på webben.

    Klicka här för att läsa mer!

    Betalningssätt på webben:

    Swish: 

    Vi erbjuder betalning via Swish till vårt företags-swishnummer: 123-419 48 17. Smidigt och enkelt. 

    Visa/Mastercard:

    Att betala med Visa/Mastercard är det enklaste sättet att handla online. Betala med ditt Visa eller Mastercard för att undvika avgifter och få din order expedierad så fort som möjligt. Alla transaktioner sker givetvis krypterade och sker säkert via Klarna.

    Klarna Faktura:

    När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

    • Få alltid din beställning innan du betalar
    • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    • Möjlighet till delbetalning**

    Betalningsvillkor

    Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

    En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

    Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

    Kreditprövning

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

    Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

    När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

    För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

    Personuppgiftshantering

    Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

    * Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

    ** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

    Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.