Öppettider:
 
Måndag-Fredag 11-18
Lördag 10-14
Söndag Stängt
 
 
Close
(0) artiklar
Din varukorg är tom.
Produkter
    Filters
    Inställningar
    Sök
    Tillverkare: Mad Professor

    Mad Professor Deep Blue Delay

    2.390,00 kr

    Mad Professor Deep Blue Delay är en delaypedal som reagerar dynamiskt på förvrängda och rena ljud och har ungefär samma bandbredd som de klassiska tejp-ekona. Digital men baserad på det gamla analoga ekot, det bästa av två världar. Det finns inga brusreducerande kretsar vilket gör att ekots avklingning blir så naturlig som möjligt. Ekosignalen har en noggrant avstämd filtrering som tillåter extrema inställningar. Deep Blue Delay ger inte fullskaliga upprepningar utan en avstämd respons som gör att delayet låter fantastiskt även när det inte är matchat till ett beat. För tillfället är fördröjningen bara knappt märkbar, du kommer att förbättra ljudet kraftigt med en tjock full rundhet. Den här pedalen kan anpassas till alla ljud och kommer alltid att förbättra ditt ljud, oavsett om det är förvrängt eller rent, extremt eller subtilt.



    Artikelnr: 356331
    Finns på externt lager
    Skickas inom: 1-3 dagar

    Frågor om produkten?

     Visste du att vi kontrollerar och justerar ditt stränginstrument innan leverans!

    Kontakta Lasse:
     E-post  0470-255 40

     

    Frågor om produkten?

     

    Kontakta Filip:
     E-post  0470-255 40

    Beskrivning:

    Deep Blue Delay är ett naturligt klingande digitalt/analogt delay med direkt analog signalväg. Deep Blue Delay har ungefär samma bandbredd som de klassiska bandekona och kan användas framför en förstärkare eller i förstärkarens effektloopar.
    Det finns inga brusreducerande kretsar, vilket gör att ekots avklingning blir så naturlig som möjligt.
    Den direkta signalvägen är kort och görs med analoga förstärkare utan filtrering.
    Det bör inte förekomma någon distorsion eller tonfärgning så länge ingångsnivån ligger i intervallet under högsta tillåtna nivå.
    Ekosignalen har en anpassad filtrering för att tillåta extrema inställningar utan störningar.
    Fördröjningen är speciellt utformad för att fungera bra med förvrängd ton, eftersom detta är den mest kritiska applikationen, där fördröjningar ofta misslyckas. Du kan använda pedalen före eller efter distorsion. Den kommer därför att fungera utmärkt på rena ljud där kraven är mindre stränga, särskilt när det gäller ekobandbredd och upprepningsbildning. Dess ton har noggrant justerats med stor uppmärksamhet på den första kritiska reflektionen och hur den upprepas förfall.

    Deep Blue Delay är liten (bredd x längd x höjd: 69 mm x 111 mm x 50 mm inklusive uttag och rattar) och innehåller bara de grundläggande delayfunktionerna: Delay Time, Delay Level och Repeat-kontroller. Den är utformad för att fungera som en ambient delay; som ett vintage bandeko och repeat, formationen är speciellt utformad för att möjliggöra enkel inställning och mindre kritisk inställning av delaytiden. Med fördröjningstider som är högre än 120 ms ställs fördröjningstiden ibland in på beatet eller på en multipel av beatet. Deep Blue hanterar detta genom att inte ge full range-repeats, utan ett avstämt svar som inte behöver vara på beatet för att låta bra.

    Varför digitalt? Är inte analogt bättre för en solid state-lösning?

    Tja, på många sätt är fördröjningsmediet mindre kritiskt och det kan vara en oljetrumma, tejp, metalltråd, analog BBD eller digital, men det slutliga ljudet bestäms alltid av begränsningarna hos fördröjningsmediet och de kringkretsar som behövs för att få båda att fungera. Vi valde digital konstruktion för att göra den kompakt, stabil, med rimlig fördröjningstid och praktiskt taget servicefri, där kretsens begränsningar skulle vara mindre kritiska. Resultatet är att du kan ställa in den perifera kretsen med önskad bandbredd och distorsionsnivåer med mindre hänsyn till de exakta gränserna för delaymediet, samtidigt som du naturligtvis alltid kan tänja på gränserna, som med allt annat musikaliskt.

    En liknande krets i analog form skulle bli oerhört mycket dyrare att tillverka. För samma prestanda skulle det krävas tre till fyra av de bästa BBD-chipen som nu bara finns som vintage-delar och storleken på pedalen skulle behöva vara ungefär tre gånger så stor som den nuvarande.

    Specifikationer
    Typ av effekt Delay
    Läs mer hos tillverkaren https://www.mpamp.com/eu/deep-blue-delay-f

    Beskrivning:

    Deep Blue Delay är ett naturligt klingande digitalt/analogt delay med direkt analog signalväg. Deep Blue Delay har ungefär samma bandbredd som de klassiska bandekona och kan användas framför en förstärkare eller i förstärkarens effektloopar.
    Det finns inga brusreducerande kretsar, vilket gör att ekots avklingning blir så naturlig som möjligt.
    Den direkta signalvägen är kort och görs med analoga förstärkare utan filtrering.
    Det bör inte förekomma någon distorsion eller tonfärgning så länge ingångsnivån ligger i intervallet under högsta tillåtna nivå.
    Ekosignalen har en anpassad filtrering för att tillåta extrema inställningar utan störningar.
    Fördröjningen är speciellt utformad för att fungera bra med förvrängd ton, eftersom detta är den mest kritiska applikationen, där fördröjningar ofta misslyckas. Du kan använda pedalen före eller efter distorsion. Den kommer därför att fungera utmärkt på rena ljud där kraven är mindre stränga, särskilt när det gäller ekobandbredd och upprepningsbildning. Dess ton har noggrant justerats med stor uppmärksamhet på den första kritiska reflektionen och hur den upprepas förfall.

    Deep Blue Delay är liten (bredd x längd x höjd: 69 mm x 111 mm x 50 mm inklusive uttag och rattar) och innehåller bara de grundläggande delayfunktionerna: Delay Time, Delay Level och Repeat-kontroller. Den är utformad för att fungera som en ambient delay; som ett vintage bandeko och repeat, formationen är speciellt utformad för att möjliggöra enkel inställning och mindre kritisk inställning av delaytiden. Med fördröjningstider som är högre än 120 ms ställs fördröjningstiden ibland in på beatet eller på en multipel av beatet. Deep Blue hanterar detta genom att inte ge full range-repeats, utan ett avstämt svar som inte behöver vara på beatet för att låta bra.

    Varför digitalt? Är inte analogt bättre för en solid state-lösning?

    Tja, på många sätt är fördröjningsmediet mindre kritiskt och det kan vara en oljetrumma, tejp, metalltråd, analog BBD eller digital, men det slutliga ljudet bestäms alltid av begränsningarna hos fördröjningsmediet och de kringkretsar som behövs för att få båda att fungera. Vi valde digital konstruktion för att göra den kompakt, stabil, med rimlig fördröjningstid och praktiskt taget servicefri, där kretsens begränsningar skulle vara mindre kritiska. Resultatet är att du kan ställa in den perifera kretsen med önskad bandbredd och distorsionsnivåer med mindre hänsyn till de exakta gränserna för delaymediet, samtidigt som du naturligtvis alltid kan tänja på gränserna, som med allt annat musikaliskt.

    En liknande krets i analog form skulle bli oerhört mycket dyrare att tillverka. För samma prestanda skulle det krävas tre till fyra av de bästa BBD-chipen som nu bara finns som vintage-delar och storleken på pedalen skulle behöva vara ungefär tre gånger så stor som den nuvarande.

    Specifikationer
    Typ av effekt Delay
    Läs mer hos tillverkaren https://www.mpamp.com/eu/deep-blue-delay-f