The hum-cancelling Ultra Jazz™ takes a traditional Fender® Jazz Bass® sound and really opens it up. Lows are deeper, highs are more percussive, and the mid-range is round but not muddy. Harmonic overtones jump off the strings. It's also quick with instant response to either fingers or pick-style playing. There's only one word for this combination of qualities: "musical". Choose the perfectly matched Ultra Jazz™ Pair, or try an Ultra Jazz™ Bridge pickup with a Split P™ in the middle position.
DP100FBK. Super Distortion®
Rekommenderas för bryggposition. Super Distortion® är främst avsedd för stallpositionen, men den kan även användas i halsläget med en förstärkare med relativt låg förstärkning. Speciellt utformad för solid-bodies: ihåliga och halvhålsgitarrer kan vara svåra att kontrollera med varma pickuper med hög uteffekt.
DP103CR PAF 36th Anniversary/ Neck, Cream
Här är de egenskaper som utmärker en bra vintage humbucker: ett mjukt magnetfält, söt ton, perfekt balans mellan värme och klarhet, förmågan att gå från rent till distat enbart genom plektrumattacken. PAF® 36th Anniversary Neck ville DiMarzio fortsätta på samma väg som pionjärer som Seth Lover (designer av den ursprungliga Patent Applied For-humbuckern) och skapa pickuper som kombinerar alla egenskaper hos fantastiska vintage-humbuckrar.
Rekommenderas för alla positioner
DP110W. FS-1™
Vissa spelare tycker att det traditionella Strat®-bryggpickup-ljudet är klart och gnistrande, medan andra tycker att det är nästan smärtsamt ljust. Du vet vem du är, och FS-1™ är till för dig. Den är högre (ca 25 % mer kraft) än en vanlig single-coil och har ett jämnare och fetare ljud överallt. När du kombinerar FS-1™ i bryggan med True Velvet™ i mitten och halsen får du en gitarr med kalibrerad, balanserad ton i alla fem switchlägen. För ett i stort sett större och mer aggressivt sound kan du även installera FS-1™-pickuper i alla tre positionerna.
Rekommenderas för alla positioner, eller bryggposition med standard single-coils i hals och mellanregister.
DP117W. HS-3™.
HS-3™ har varit det självklara vapnet för Strat®-driven klassisk metal sedan början av 1980-talet. HS-3™ är långt ifrån ett högeffektsmonster, utan snarare en mjuk och relativt tyst pickup som ger en söt overdrive-ton utan skarpa kanter. Dessa egenskaper kombineras perfekt med en kraftigt distad förstärkare, eftersom ljudet inte blir lerigt eller rörigt. HS-3™ är också mångsidig - det är en brusfri pickup i en livesituation eller i studion.
Rekommenderas för alla positioner.
DP155FBK The Tone Zone®
The Tone Zone® DP155FBK, F-spaced.
Har du någonsin hört en bryggpickup som fick en gitarr att låta som en gigantisk myggattack? Om du har stött på det här problemet är Tone Zone® lösningen. Tone Zone® är tillräckligt het för att räknas som en högpresterande pickup, men den har ett bredare dynamiskt omfång - hård picking ger mycket kraft, medan mjukare picking ger ett mycket renare och tystare ljud. Den har en enorm bas- och lågmittenrespons som förstärker botten och gör det övergripande ljudet större. De högsta enskilda tonerna har djup och ackord låter enorma. Patenterade dubbelresonansspolar återger fler övertoner än vad du kan förvänta dig av en så fett klingande pickup. Den passar utmärkt ihop med en Air Norton™, PAF Joe™ eller PAF Pro®, och split-coil-läget ger också ett utmärkt single-coil-ljud.
Rekommenderas för
För bryggposition i solid body-gitarrer.
DP172C. Twang King™ hals.
Vintage Tele-ljud som fångar de bästa elementen i våra favoritljud från Broadcaster® och Telecaster® - och lite till. Twang King™-pickuperna har en oöverträffad respons på pickupattacken: lätt spel ger en mjuk, tyst ton och hårt spel ger ett hårdare, högre och mer dynamiskt ljud än någon jämförbar single-coil. Båda pickuperna är vaxpottade två gånger för gnisselfri prestanda.
Rekommenderas för standard Tele®-halsposition.
DP184W. Chopper™.
Chopper™ är den mer högljudda och kraftfulla brodern till Fast Track 1™. Mer kraft koncentreras till mellanregistret och det låga registret för ett större ljud med mer crunch. Den har samma sida vid sida-spolar och dubbelbladskonstruktion som Fast Track 1™, så det blir inga feljusterade poler eller problem med strängdragning. DiMarzio designade den ursprungligen som en bryggpickup att kombinera med The Cruiser® och Fast Track 1™, men den är också en bra halspickup när du har en het humbucker i bryggpositionen.
Rekommenderas för alla positioner.
DP217W. HS-4™. Hals/mellanregister-pickup.
HS-4™ är en vintage magnet-stagger version av HS-3™. Även om det uppenbarligen finns en stark likhet med HS-3™, återskapar vintage stagger strängbalansen hos single-coils från 50-talet, vilket ger ett unikt ljud i hals- och mittpositionerna med både ackord och solospel med en enda ton. Och det finns inget 60-cykelbrum.
Rekommenderas för hals- och mellanpositioner.
DiMarzio DP234 The Black Angel
I enlighet med sitt namn är The Black Angel™, en passiv magnetisk ljudhålsmick, mattsvart till färgen. Precis som The Angel™ "hör" The Black Angel™ den akustiska gitarrens hela register från topp till botten, utan några luckor någonstans. Dess "känsla" är lika viktig. Black Angel™ spårar dynamiken i höger och vänster hand och reagerar omedelbart på ljudet som kommer från strängen.
Rekommenderas för akustiska gitarrer med 3-1/2 tum (89 mm) eller större ljudhål som använder brons- eller stålsträngar.
Det klassiska Filter'Tron-soundet ligger någonstans mellan en Gibson ES-335 och en Fender Telecaster på gitarrens tonspektrum. Dessa brumdämpande pickuper designades av Ray Butts i mitten av 50-talet, med input och vägledning från Chet Atkins för Gretsch-företaget. Vid den tiden arbetade Atkins på en förbättrad version av sin signaturgitarr och uttryckte oro över det oljud som producerades av single-coil-pickuperna i de tidigare versionerna av hans gitarrer.
DP384BK. Chopper T™ brygga.
Chopper T™ Bridge är den mer högljudda och slagkraftiga brodern till Fast Track T™. Mer kraft koncentreras till mellanregistret och det låga registret för ett större ljud med mer crunch. Den har samma sida vid sida-spolar och dubbelbladskonstruktion som Fast Track T™, så det blir inga problem med strängjustering eller magnetpull. Och naturligtvis finns det inget oljud. Rekommenderas för standard Tele®-bryggposition.
Area 61™ DP416W.
DiMarzio® har arbetat med seriös vintage single-coil design utan brum i tolv år. Vårt mål har alltid varit att fånga de bästa egenskaperna hos de pickuper vi hörde på 1950-talet och i början av 60-talet. Vi har spelat flera pickuper från början av 60-talet som hade en unik tonalitet: de var stålhårda, men ändå träiga. Naturligtvis ville vi återskapa det här ljudet, och vi ville göra det utan brum och med mindre magnetpull. Area 61™ gör det. Den är bra i alla tre positionerna. Det är den perfekta bryggpickupen med ett par Area 58™-pickuper om du vill gå hela vägen från Nashville till Texas i en gitarr.
Rekommenderas för alla positioner.
DP417C. Area T™ hals.
Area 58™ och Area 61™ är ett stort steg framåt när det gäller prestandan hos brumdämpande Strat®-ersättningsmickar. Den nya tekniken som användes i dessa modeller har gjort det möjligt för DiMarzio att göra ett liknande framsteg med Telecaster® ersättningsmickar. Area T™-halsen har den kombination av klarhet och värme som Telecaster®-spelare alltid har eftersträvat, och den nya tekniken gör att DiMarzio kan inkludera ett vintage Tele®-lock utan att göra avkall på ljudkvalitet eller kraft.
Rekommenderas för halsposition.
Area 67™ DP419W.
Monterey Pop Festival 1967 var en vattendelare i amerikansk musik. När den var över hade världen hört och känt ljudet av en Strat® i händerna på en mästare. Single-coils 1967 var ljusa och mycket rena. Och naturligtvis hummade de. DiMarzio har återskapat det klassiska ljusa och rena ljudet men helt eliminerat brummandet med vår patenterade Area™-teknik. De har också minskat magnetdraget med 40% för förbättrad sustain och klarhet. Area 67™ har klangen från 60-talspickuper och positionerna 2 och 4 är lätta, ljusa och kvackglada.
Rekommenderas för alla positioner, särskilt hals och mellanregister.
Virtual Solo™ DP420W.
DiMarzio har kombinerat de bästa egenskaperna hos Virtual Vintage® Solo och Virtual Vintage® Solo Pro™ - hög uteffekt och ett fylligt, varmt ljud - och pressat dessa egenskaper ännu längre. Diskantresponsen är mjukare, basen är stramare och det finns mer attack i plektrumet. Spela hårt och ljudet hoppar ut ur förstärkaren. Spela mjukare och ljudet blir renare och tystare. Naturligtvis finns det inget brum.
Rekommenderas för bryggposition.
DM2002BK Black.
Fast Track pickup-kåpor.
• Passar till alla DiMarzio twin-blade-mickar för strata och tele.
• Finns i flera andra färger.
• Säljs i 3-pack.
Tone Zone har den mest dramatiska Eq-kurvan av alla Modern Classic Humbucker modellerna i DiMazios sortiment. Den vowel-liknade, öppna wah-wah känslan från PAF Pro och FRED är kombinerat med mycket mellanregister och bas för ett ljud med mycket punsch och kraft. Bas, mellanregister och diskant är alla boostade.
Detta är mikrofonen som startade allt! Många av dom klassiska Rock gitarrljuden från 70- och 80-talet var gjorda med en Super Distortion och en rörförstärkare. Så olika artister som Al DiMeola, Frank Gambale och Vinnie Moore till metalveteraner som Iron Maiden och Ace Frehley har valt Super Distortion som en viktig del av deras personliga ljud. Rekommenderad för stallkonfiguration. Färg: Svart
Detta är mikrofonen som startade allt! Många av dom klassiska Rock gitarrljuden från 70- och 80-talet var gjorda med en Super Distortion och en rörförstärkare. Så olika artister som Al DiMeola, Frank Gambale och Vinnie Moore till metalveteraner som Iron Maiden och Ace Frehley har valt Super Distortion som en viktig del av deras personliga ljud. Färg: Cream.
Specifikationer:
Yta: Vit.
Kabelvirning: 4 Conductor.
Magnet: Ceramic.
Output mV: 325.
DC-motstånd: 13.18 Kohm.
Introduktionsår: 2005.
Patent: n/a.
Specifikationer:
Yta: Svart.
Kabellinning: 4 Conductor.
Magnet: Ceramic.
Output mV: 325.
DC-motstånd: 13.18 Kohm.
Introduktionsår: 2005.
Patent: n/a.
DiMarzio® ClipLock® gitarraxelband använder slitstarka plastklipp som gör att du kan byta axelbandet från en gitarr till en annan med ett litet tryck med fingertopparna. Industristandard för styrka, säkerhet och kvalité. Monteras på gitarren med medföljande två kraftiga metallbussningar och extra långa skruvar som passar i axelbandsknopparnas skruvhål på dom flesta gitarrer.
Steve Vai har använt DiMarzio's ClipLock strap i över 20 år och nu presenteras hans egen design-serie.
DD2242. ClipLock® Steve Vai Signature - Art Strap.
Steve Vai har använt DiMarzio's ClipLock strap i över 20 år och nu presenteras hans egen design-serie.
DiMarzio® ClipLock® gitarraxelband använder slitstarka plastklipp som gör att du kan byta axelbandet från en gitarr till en annan med ett litet tryck med fingertopparna. Industristandard för styrka, säkerhet och kvalité. Monteras på gitarren med medföljande två kraftiga metallbussningar och extra långa skruvar som passar i axelbandsknopparnas skruvhål på dom flesta gitarrer.
Filter by:
Clear All